Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013

Γιατί δεν κάνεις μουσική αντί για θέατρο;

Ο Μάνος Χατζιδάκις για τον Κάρολο Κουν




Ο Μάνος Χατζιδάκης μιλάει στο Μίμη Κουγιουμτζή για τον Κάρολο Κουν και το Θέατρο Τέχνης.
"Εμένα το Θέατρο Τέχνης είναι συνδεδεμένο με τη νεότητά μου. Ο Κάρολος ήταν για μένα ο μεγάλος δάσκαλος και φίλος. Ένας από τους δυο-τρεις δασκάλους που είχα στη ζωή μου και που με το παράδειγμά τους μου καθόρισαν τα πλαίσια μέσα στα οποία θα κινηθώ.
Γνώρισα τον Κάρολο Κουν όταν θέλησα να γίνω μαθητής του στη δραματική σχολή, 17 ετών. Έδωσα εξετάσεις και απέτυχα. Με εξέτασε ο Σεβαστίκογλου, ο οποίος ήταν τότε καθηγητής στη σχολή του Θεάτρου Τέχνης. Και ο Κάρολος Κουν μου λέει: Γιατί δεν κάνεις μουσική αντί να κάνεις θέατρο; Εγώ, όμως, είχα φιλοδοξίες ηθοποιού.

Για να πραγματοποιήσει τα οράματά του ως προς εμένα με έβαλε κι έγραψα την πρώτη μουσική το 1943, μες στην κατοχή, στον "Τελευταίο ασπροκόρακα" του Σολωμού. Ήταν και η πρώτη μουσική που έγραψα στο θέατρο."
Συνέντευξη στο Μίμη Κουγιουμτζή
"Ο Κάρολος Κουν με εμπόδισε να γίνω ηθοποίος, τραγουδιστής και χορευτής. Και μ' άφησε να γράφω ατελείωτα μουσική στο θέατρο του. Διακριτικά μου έμαθε τις νευρώσεις του μεσοπολέμου και τη μικρόπνοη μεταπολεμική ανησυχία της Αμερικής. Θαύμαζα το μεγαλείο του πυρετού του και της θεατρικής του οσφρήσεως. Δε γέρασε ποτέ και πέθανε νέος, γύρω στα 75 χρόνια του. Έζησα πολλές φορές κοντά του. Είχα διαφορετική σκέψη μα αγαπηθήκαμε, νομίζω σοβαρά κι απ' την αρχή. Κορυφαία στογμή μας ο "Ματωμένος γάμος" το 1948."
Από το "Καθρέφτη και το μαχαίρι". *

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η παράσταση δεν είναι φώτα, δεν είναι σκηνικό,
είναι οι άνθρωποι, εσείς κι εγώ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...