Σάββατο, 18 Ιουλίου 2015

Όπου κανένας δεν πάει να παίξει θέατρο...






Η θεατρική ομάδα "Φάντης Μπαστούνι" δημιουργήθηκε το φθινόπωρο του 2013, όταν ο ηθοποιός Βασίλης Κυριάκου, αποφασισμένος να παίξει για τελευταία φορά, ζήτησε από το σκηνοθέτη Νίκο Σέργη να ανεβάσουν ένα αμιγώς πολιτικό έργο.
Τη συνέχεια, οι περισσότεροι, την ξέρετε, κάπου την έχετε ακούσει: Βασίλης Κυριάκου και Νίκος Σέργης περιοδεύουν, από τον Απρίλη του 2014 μέχρι σήμερα παρουσιάζοντας σε όλη την Ελλάδα το έργο του Χάουαρντ Ζιν "Ο Μαρξ στο Σόχο".


Δεν θα τους συναντήσετε στα μεγάλα φεστιβάλ και θέατρα, μα στις εργατικές λέσχες και στους κάθε λογής αυτοδιαχειριζόμενους χώρους.
Και ίσως τους βρείτε κι εκεί που καθόλου δεν το περιμένετε, γιατί στόχος τους είναι να παίξουν "όπου δεν πάει κανένας να παίξει θέατρο" *.


διαβάστε εδώ τη συνέντευξη της ομάδας στο ΘΕΑΤΡΟ


Αυτοαποκαλούνται περιοδεύων θίασος και αυτοδιαχειριζόμενη ομάδα.
"Υπάρχει και στις μικρότερες πόλεις της επαρχίας ανάγκη για θέατρο, οπότε νομίζω ότι η έννοια του περιοδεύοντος και όχι του θιάσου που κάνει αρπαχτή έχει μέλλον." (Ν.Σ.) *
"Στην Ελλάδα, στην Κύπρο και στην υφήλιο του ’14 το να συμμετέχεις σε μια αυτοδιαχειριζόμενη θεατρική ομάδα σημαίνει ότι γίνεσαι αυτόχειρας τρόπον τινά.
Επιδιώκεις  την  «αποξένωση» ,για να χρησιμοποιήσω τον μαρξικό όρο από τα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ του 1844, από τα Μπρούσκο της εποχής μας, από την αστυνομία θεάτρου και από καλογραμμωμένους μυς των Βακχών." (Β.Κ.) *
"Η αμεσοδημοκρατική διαδικασία, την οποία γνώρισαν οι μάζες στις πλατείες, ήταν για μας ένα εγχείρημα που ξεκίνησε το 2007 από ένα επιτυχημένο πείραμα (δημιουργία της αυτοδιαχειριζόμενης θεατρικής ομάδας: «Σφάλμα x Γκοντώ» στα Ιωάννινα), το οποίο έγινε κατάκτηση." (Ν.Σ.) *


Βασίλης Κυριάκου και  Νίκος Σέργης


Βασίλης Κυριάκου
Από την πρώτη του επαφή με το θέατρο, στα μαθητικά του χρόνια, μέχρι σήμερα, παραμένει συνειδητά ερασιτέχνης, με την κυριολεκτική σημασία της λέξης, πιστεύοντας πως "Θέατρο μπορούμε να παίξουμε όλοι και σχεδόν παντού" *, "αλλά υπάρχει πλέον μια τόσο εμπορευματοποιημένη σχέση στο θέατρο." *
Έχει πάρει μέρος σε πολλές παραστάσεις, παίζοντας σε έργα που έχουν κάτι να πουν, κι έχει γυρίσει την Ελλάδα και σπουδάζοντας (Φιλολογία στα Γιάννενα, Νομική στην Κομοτηνή).
Συνηθίζει να αφιερώνει κάπου κάθε παράσταση και του αρέσει η ποίηση του Πάμπου Ιωάννου.

"Η τέχνη είναι πολιτική ακόμη κι όταν θες να παίξεις μόνο κάτι  «απολιτίκ». Καλές οι αγάπες, άγιος ο έρωτας αλλά ποτέ δεν είναι ανεξάρτητος από το περιβάλλον που αυτός αναπτύσσεται." *


Νίκος Σέργης και Βασίλης Κυριάκου


Νίκος Σέργης
Σπούδασε τη μεγάλη του σχολική αγάπη, τα μαθηματικά. Όταν έκανε μάστερ στη φιλοσοφία (την οποία και δίδαξε), αφού είχε μια πολύ "ζεστή σχέση με το χώρο των ιδεών" *, άρχισε να ασχολείται ερασιτεχνικά με το θέατρο. Από το 1994 ως ηθοποιός και από το 2009 ως σκηνοθέτης πήρε μέρος σε πολλές παραστάσεις.
Έδωσε διαλέξεις με θέμα το σύγχρονο ελληνικό θέατρο και κινηματογράφο σε αρκετές χώρες.

"Εκτός του ότι στις προσωπικές θεατρικές μας αναζητήσεις μέχρι σήμερα το πολιτικό έργο έχει προτεραιότητα, η εποχή μας βρίσκεται σε ένα μεταίχμιο αναπροσανατολισμού, όπου ο μαρξισμός θα παίξει, κατά τη γνώμη μου, πρωτεύοντα ρόλο στο μέλλον της κοινωνίας: αξιοπρέπεια, ελευθερία και κοινωνική ανάταση ή υποταγή στην κυριαρχία των χρηματοπιστωτικών κεφαλαίων (εθνικών και παγκοσμιοποιημένων);" *


Διαβάστε σχετικά:
Φάντης μπαστούνι: ένας πυροκροτητής στη συνείδηση - Συνέντευξη στο ΘΕΑΤΡΟ
Συνέντευξη του Βασίλη Κυριάκου και του Νίκου Σέργη στον Παρατηρητή της Θράκης και στο Νόστιμον ήμαρ
Το βιογραφικό του ηθοποιού και του σκηνοθέτη στη σελίδα της ομάδας στο facebook
Μ' ένα εισιτήριο ζωής στο χέρι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η παράσταση δεν είναι φώτα, δεν είναι σκηνικό,
είναι οι άνθρωποι, εσείς κι εγώ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...