Σάββατο, 14 Σεπτεμβρίου 2013

Το αυτοσχέδιο θέατρο στο σχολείο

 
συγγραφέας: Άλκηστις Κοντογιάννη
εκδόσεις: Πεδίο, 2012
"Δικέ μου κλόουν,
Θέλω να σου πω: Θάναι δυο τρία χρόνια τώρα, που νιώθω να ξεπηδάει από μέσα μου και να με κατακλύζει μια έντονη, συνειδητή και μορφοποιημένη επιθυμία:
Να κάνω μία εργασία με τα παιδιά με γνώμονα τη δημιουργικότητά τους και οδηγό τη χαρά τους.
Ένα, δύο, τρία, κι αρχίζω με το τρίτο κουδουνάκι, όπως αρχίζει κάθε παράσταση.
(από την παρουσίαση του βιβλίου *)
 
 
 
 
"Με μια σειρά αυτοσχεδιασμών, δραματοποιήσεων, ασκήσεων, παιχνιδιών, οδηγούμε το παιδί σε μια άλλη σχέση με το ίδιο του το σώμα. Το παιδί  μπορεί τελείως διαφορετικά να νιώσει το σώμα του, να το ενερμονίσει, να το ελέγξει, να διοχετεύσει μέσα από αυτό τον εσωτερικό κόσμο του και να εκφράσει τις ψυχικές του καταστάσεις." *
 
Περιεχομενα:
Πρόλογος
Σκοπός της δραματοποίησης
Διαφοροποίηση της δραματοποίησης από το θέατρο
Διαφοροποίηση της δραματοποίησης από το φανταστικό - συμβολικό παιχνίδι
Ασκήσεις αναπνοής, συγκέντρωσης και χαλάρωσης
Αισθητηριακές ασκήσεις
Το σώμα μας ζωντανεύει
Ακινησία
Η σιωπή
Ασκήσεις εμπιστοσύνης
Αντιθέσεις
Μεταμορφώσεις
Καθρέφτες
Εμπόδια - κίνδυνοι
μηχανές
Μίμηση
βιογραφίες - συντεύξεις
Όνειρα
Φαντασία - ασκήσεις φαντασίας
Φωνητικά παιχνίδια, αυθόρμητες όπερες
Αξιολόγηση
Σημεία προσοχής - Ευαίσθητα σημεία
Πηγές έμνευσης
Εφαρμογές πάνω σ' ένα θέμα "Η φωτιά"
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η παράσταση δεν είναι φώτα, δεν είναι σκηνικό,
είναι οι άνθρωποι, εσείς κι εγώ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...