Δείτε όλα τα θεατρικά έργα του Νίκου Καζαντζάκη εδώ. |
«Γράφτηκε τον Ιούνη 1948 στην Αντίμπ τής Γαλλίας, όπου ήταν εγκατεστημένος ο συγγραφέας, μέσα σε δεκατρείς μέρες (άρχισε 6 Ιούνη και τέλειωσε 16 του ίδιου μήνα). Πρωτοδημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Νέα Εστία" το καλοκαίρι 1949 και κυκλοφόρησε σε ανάτυπο· το 1954 παίχτηκε στο Μανχάιμ [...].
»Και πάλι το γνωστό θέμα της εβραϊκής ιστορίας μετασχηματισμένο μάς παρουσιάζει μια απ’ τις τελευταίες θέσεις του αναφορικά με το πρόβλημα της ύπαρξης του Θεού. Ο Λωτ απελευθερωμένος απ' την καταπίεση της έννοιας του Θεού συνειδητοποιεί πως "ο Θεός είναι γιος του φόβου κι όχι πατέρας του". Έτσι το πνεύμα του αποδεσμεύεται και κατακτά την ελευθερία στη διάσταση του χώρου και του χρόνου μέσα στην οποία ζει.»
(Από το άρθρο του Θόδωρου Γραμματά «Ξαναδιαβάζοντας το έργο τού Νίκου Καζαντζάκη») *
Υπόθεση:
"Ο Θεός δηλώνει στον Αβραάμ ότι θα αφανίσει τα Σόδομα και τα Γόμορρα.
Μετά από αρκετές ικεσίες, ο γέροντας καταφέρνει να εξασφαλίσει τη
σωτηρία του Λωτ, του μόνου δίκαιου ανάμεσα στους κατοίκους των αμαρτωλών
πόλεων. Ενώ πηγαίνει να τον ειδοποιήσει, ο Λωτ ξυπνά τρομαγμένος και
αναλογίζεται γιατί ο Θεός τον βασανίζει με λάγνα όνειρα. Σύντομα
καταλαβαίνει πως η ερωτική συνεύρεση με τις κόρες του δεν ήταν όνειρο.
Ήδη
αγανακτισμένος με τη σκληρότητα του Θεού, οργίζεται περισσότερο με την
είδηση που του φέρνει ο Αβραάμ. Αρνείται να εγκαταλείψει την πόλη και
αποκαλύπτει στον γέροντα το αμαρτωλό του παρελθόν και την πρόθεσή του να
αναμετρηθεί με τον Θεό. Καθώς φεύγει ο Αβραάμ, ο άγγελος Πυρομάλλης
φτάνει στη γη για να καταστρέψει τις πόλεις. Αν και ο Θεός του έχει
απαγορέψει να πιει κρασί και να αγγίξει γυναίκα, εκείνος μεθά και
συνευρίσκεται με τις κόρες του Λωτ.
Στη συνέχεια, πηγαίνει
μαζί με τον Λωτ στο παλάτι του βασιλιά και συναντά τη βασίλισσα, που
νομίζει ότι βλέπει το μονάκριβο γιό της· το παιδί είχε δολοφονηθεί πριν
από χρόνια από τον Λωτ, κατ' εντολή του βασιλιά. Παρακινημένος από τη
βασίλισσα, ο άγγελος σκοτώνει το βασιλιά. Ο Αβραάμ επιστρέφει στα
Σόδομα για να πάρει μαζί του τον Λωτ, ενώ η καταστροφή των πόλεων έχει
αρχίσει. Ο Λωτ αρνείται να τον ακολουθήσει, του αναθέτει την προστασία
της οικογένειάς του και παραμένει μαζί με τον άγγελο στη φλεγόμενη πόλη." *
διαβάστε:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η παράσταση δεν είναι φώτα, δεν είναι σκηνικό,
είναι οι άνθρωποι, εσείς κι εγώ.